social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, December 04, 2017

into advent

einen schönen Advent allen meinen bloglesern
(er ist ja kurz dieses jahr...
mit hl.abend am 4. sonntag)
Plätzchen hab ich natürlich noch nicht gebacken,
aber sohn#1: chai-sterne,
serviert mit Kaffee:)
wishing my blog Readers a wonderful Advent
(which is short this year...)
i didn´t bake Cookies so far,
but son#1 did: chai-stars,
served with coffee:)
 
 
wir hatten die Woche über immer etwas Schnee,
eigentlich nur feine zuckerspuren,
so richtig weiß war es erst gestern.
das stoffstück ist ein sonnenprint vom sommer:)
we had some snow throughout the week,
but actually only like traces of sugar...
full whiteness came yesterday.
the fabric Piece is a sun print from summer:)


 
am sa, 25. 11. war ich mit einer Freundin im TIM
(textilmuseum Augsburg) zur alljährlichen
weihnachtsverkaufsausstellung.
sie haben schöne Sachen, aber es wiederholt sich über die jahre.
on sat, 11th nov, i was at an Exhibition at the textile Museum (TIM) in Augsburg,
where each year fabric creations are sold.
they have nice things, but if you have seen it for three years, there is not much new...

 
dann lief zu meiner Freude am montag viel musik
von Jimi Hendrix im Radio
(hab meistens rock Antenne eingestellt) -
es wurde ausgiebig sein 75. Geburtstag gefeiert
(deswegen verlinke ich gleich mal zu ajj).
then to my delight on monday the Radio played
a lot of Jimi hendrix´s Songs
to celebrate his 75th birthday.
(so i will link to ajj´s "celebrate"-theme)

 
der rolling Stone listet ihn ja nach wie vor als besten Gitarristen aller Zeiten -
was da noch alles kommen hätte können, wenn er nicht so jung gestorben wäre...
mag man sich gar nicht ausmalen.
the rolling Stone lists him still as the
imagine what he would have been able to produce if he didn´t die that young...
 
ich hab also mein bisher nie benutztes blumen-foam-stempelset (making memories) herausgekramt,
außerdem den Hendrixkopf stempel (Acapella) und für die Jahreszahl meine metallschablonen;
aus einem Stoff (Guitar Solos von Michael Miller) ein Stückchen herausgeschnitten und los gings... 
i grabbed my foam flower set (making memories - never used so far), the stamp of hendrix´s head (Acapella) and the metal stencils for the numbers;
cut a Piece from the fabric guitar solos (Michael miller) and started...

 
zum abrunden wollte ich noch ein Stückchen des flower-power stoffs (peace and love von timeless treasures) dazunähen.
mir ein immerwährendes rätsel, wie man - sogar als stoffhersteller - das peacezeichen mit dem Mercedesstern verwechseln kann...
ich muss es einfach immer mit einem stift korrigieren;)
then i wanted to add a Piece of the flower-power fabric peace and love (timeless treasures).
can anybody tell me why so often the Symbol of peace is mixed up with the Mercedes star?
i just have to make a correction with my pen;)

 
die aufgestempelten Blumen wurden mit entsprechendem garn umstickt,
die gekauften stoffstücke mit dem schlingstich appliziert.
the edges of the stamped flowers were embroidered with matching yarn,
the fabric pieces appliqued with the buttonhole stitch.

 
am nächsten morgen dann:
ich weiß, es ist Natur, aber da könnte ich unseren kater immer auf den Mond schießen...
next morning:
i know it is nature, but i could shoot our tomcat to the moon...
he killed a robin

 
da timmy s/w ist, entsprechendes nine-patch genäht,
mit kantha stichen verziert
as timmy is b/w i sewed a matching nine-patch
and embroidered it with kantha stitches.
 
 
 und ein paar rotkehlchenfedern dazugestickt
added some Robin feathers
 
 
und dann war das ja auch noch die Woche des glyphosat skandals...
monsanto wird sich gefreut haben...
und ich hab immer noch eine riesenwut im bauch!!
and then some german politics...
a scandal about a pesticide that will damage the biodiversity
(and might even be a carcinogen)
 
 
meine stoffrolle ist jetzt einen Monat alt und ist ein projekt, das mir richtig spaß macht.
perfekt, um die langen Winterabende nicht nur zu verpennen.
ich stückle meistens größere oder kleinere stoffstücke an, da es sich so besser handhaben lässt.
(A: übereinandergelegt, mit schlingstich, B: beide stücke mit dem vorne nahezu unsichtbaren stich, den ich von jude hill gelernt habe, umgeschlagen und dann zs.genäht).
my fabric scroll now is one month old and a Project i really enjoy.
i add fabric pieces for better handling while stitching...
A: overlapping, with the buttonhole stitch,
or B: both parts turned with the invisible stitch
i learned from jude hill and then sewed together 

 
mal sehen wie viel ich noch anstückeln kann,
bevor ich eine neue rolle beginne...
i will see how much i can add before i will start a new roll...

18 comments:

  1. I did not realize that Jimi Hendrix just had his 75th birthday. I love your tribute artwork for him. So sad that he died so young. 🕊

    Your son's cookies are a lovely-looking treat for T Day. Happy Advent! ⭐️

    ReplyDelete
  2. So many wonderful things to look at...beautiful! But I have to admit those start cookies your son made look amazing! Yummy!
    Happy Tea Day,
    Kate

    ReplyDelete
  3. I was very impressed with this latest fabric. You can't go wrong sharing Jimi Hendrix. He died before I actually ever heard his music, but I have seen some of the video and he was a FABULOUS guitar player. He's a perfect person to celebrate with, too. It's a wonderful Art Journal Journey entry, too.

    I am in love with that psychedelic fabric. Took me awhile to see the difference between the star and the peace sign. DUH.

    Love those cookies your son made and I bet they DID go good with coffee. Thanks for sharing your coffee and cookies and your Hendrix celebration journal with us for T this Tuesday. And thanks for joining Sheila's theme at AJJ, too.

    ReplyDelete
  4. I love your fabric scroll, Johanna, as well as all the stories behind each piece. But I think Timmy cat with the robin feathers is my favorite so far!

    We had two hummingbirds fly into our house Saturday. They must have come down the chimney, which is unusual. We got Sadie dog secured A.S.A.P. and then spent an hour or so searching, laughing and trying to coax them outside. We trapped one in a rag and shooed the other out to the patio. I think they were both okay.

    Happy T-day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  5. You did get some snow, didn't you? That would inspire me to bake cookies. I am still loving you fabric journal. I particularly like your chemistry piece. Why do countries still-in this supposedly enlighten time-feel these chemicals are good? happy T day. hugs-Erika

    ReplyDelete
  6. I don't even know where to start with your post. So many creative things. I adore your sewing.

    ReplyDelete
  7. You have been so productive as always. I have not had a lot of time or energy to create lately. I love your journal interpretation of timmy. I know what you mean about the bird. My cat brought a couple birds in the house, but when they were over their shock they flew away. I will be horrified if she kills one (even though it's her nature).

    ReplyDelete
  8. Na das hast Du ja vieles zelebriert, aber genaus das sind die Dinge, die unseren Alltag bereichern. Tolle Sachen hast Du gemacht. Schade das es in diesem Jahr nicht geklappt hat Dich und die anderen zu treffen. Ist ja schon wieder eine halbe Ewigkeit her, das wir uns gesehen haben.

    Ich wünsche Dir und Deinen lieben eine schöne Vorweihnachtszeit.
    Herzliche Grüße
    Dani

    ReplyDelete
  9. Your work with fabric is fantastic the roll will be awesome to see rolled out.
    It was sad about the bird, but thats what animals are all about, I know we would like every creature to be safe. Our cat used to bring them home alive, we thought them as gifts and she was bribed with a cat treat.
    The biscuits look lovely, Happy T day wishes.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  10. Seitdem du dein Rollenbuch begonnen hast, bin ich jetzt schon jede Woche neugierig, was wohl an Neuem dazu gekommen ist.
    Der Tod des Rotkehlchens ist natürlich bitter, aber dein karierter Kater, der gestickt so unschuldig guckt, sieht toll aus! Auch, dass du aktuelle Ereignisse, wie den Glyphosat-Skandal fest hältst und so wunderbar powerflowerig an Jimmy erinnerst, ist ganz großartig!
    Sei gegrüßt - Ulrike

    ReplyDelete
  11. I've been through this post three times now, what a lovely mix of textile art and chat. When I chose "Let's Celebrate" I never thought of anyone celebrating Jimi Hendrix, so top marks for originality. The piece you have made is very special - I love the stamped flowers on the white with the added embroidery, the guitar solos fabric and the stamp of Henrix head. Imagine having the last two already to hand. Your art and textile supplies are awesome and so very unusual.
    I'm not very pleased with Timmy, but I am pleased with the remarkable black and white art textile you made from the sad event, even including little red feathers, aaawww.
    What a wonderful blogpost, this could have been a whole month of blogposts with so much art and goodness.

    ReplyDelete
  12. Wow, the new additions that you created for your fabric scroll are amazing! I love the Jimi Hendrix design with the peace and love - beautiful 😁. I was sad to see the robin but your comments made me smile about shooting him to the moon ...lol 😀. Those snowflake cookies look so yummy and the snow photos and fabric are so pretty too- perfect 😁. Actually I'm just having a cup of tea so some of those cookies would be very welcome right now ...lol 😉 - Happy T Day! J 😊

    ReplyDelete
  13. Na wow wow WOW, ich weiss gar nicht wo ich anfangen soll. Deine gestickten, gestempelten Stoffseiten sind einfach nur HIMMLISCH schön! Mein heimlicher Favorit ist die " Timmy- Der Rotkehlchen Killer" Arbeit , aber
    alles andere ist natürlich auch spektakulär!
    Ich hab überigens die gleichen Blumenstempel (Foamstempel) !Letztes Jahr hab ich für das Gartenpuppenhaus meiner Freundin damit Vorhänge bedruckt und genäht.
    Ich hab keine Ahnung warum ich mir die gekauft habe seinerzeit, aber es wird ein wichtiger Grund gewesen sein, den ich scheine vergessen zu haben .
    Das Keksbacken würde ich an diesen begabten Sohn abtreten ... die sehen toll aus diese Sterne!
    Lieben Dank für's Verlinken zu Art Journal Journey liebe Johanna-
    da machst Du Sheila, Elizabeth und mich sehr glücklich damit!

    Bei uns schneit es auch so dahin, schmilzt weg - schneit wieder drauf ...
    scheint heuer ein schneereicher Dezember zu werden. Na ist mir auch egal - das Wetter ist es nicht wert drüber nachzudenken!
    Eine schöne Woche für Dich und einen happy T-Day natürlich auch!
    Liebe Grüße
    Susi

    ReplyDelete
  14. Good morning, the snow photo is so pretty. Our calico kitty has been with us since around 2004-so she is getting quite old now but she still hunts-I used to have these sit down talks with her not to do this-with hubs laughing at me-she does still only kill for food.
    I loved your Hendrix art piece and loved the cat too from your friend.
    Have a good week Kathy

    ReplyDelete
  15. So many pretty things to see this morning over coffee! i hardly know what to comment on... My cat is an indoor cat so thankfully no little 'gifts'..lol Love the cat and feathers that you stitched... Hugs! deb

    ReplyDelete
  16. Those cookies are lovely! and I'm sure are perfect with coffee :)

    I vaguely remember snow.... We haven't had any snow to speak of in years. Yours looks so beautiful! A winter wonderland :)

    ReplyDelete
  17. I was never a great fan of Jimi Hendrix but I did enjoy some of his music. Your journal page captures the essence of that era perfectly! I love your snow photos! Hugs,Chrisx

    ReplyDelete
  18. Dein erster Schnee auf Stoff und Deine flower-powerige Hendrix Homage sind super geworden, liebe Johanna. Noch besser gefällt mir aber Timmy, der kleine Killer. Es tut mir auch immer leid, wenn Barney oder Cecily irgendein Tier anschleppen, ganz besonders wenn es sich um eine Smaragdeidechse handelt oder ein eher rares Vögelchen. Ab und zu kann ich mal ein Tier retten. Wahhh, die Glyphosatgeschichte macht mich auch mega-sauer. Grrrr!!! :( Toll, dass Du so viel Freude an Deinem Projekt hast. Da werden wir ja weiterhin viel Schönes zu gucken haben. :)
    Ich schicke Dir ein paar virtuelle Cranberry Herzen, Peanutbutter Munchies, Chocolate Crinkle Cookies und Orange Chocolate Ricotta Cookies. Heute backe ich vielleicht noch ein paar Haselnussmakronen.
    Ich wünsche Dir einen gemütlichen zweiten Advent.
    Liebe Grüße
    Julia

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber